Ontdek welke stappen Gillette zet om te helpen in de strijd tegen COVID-19.Meer informatie

Onze planeet beschermen

Onze planeet beschermen

Gillette zet zich in om elke man, van elke leeftijd en in elke levensfase te inspireren om de beste versie van zichzelf te zijn. Onze visie is om ongelooflijke verzorgingservaringen te leveren en de wereld een betere plek te maken voor elke generatie. Als verzorgingsleider voor meer dan een eeuw weten we hoe belangrijk een degelijke nalatenschap is. Daarom zijn sociale en milieuprogramma’s een integraal onderdeel van alles wat we doen. We willen dat onze merken vandaag, morgen en in de toekomst als goede kracht dienen.

Meer dan 800 miljoen consumenten over de hele wereld vertrouwen op ons voor hun verzorgingsbehoeften. Ons doel is om deze mannen en vrouwen te voorzien van de best mogelijke verzorgingsproducten en tegelijkertijd de grondstoffen op onze planeet te beschermen.

We willen een nieuwe norm voor uitmuntendheid op het vlak van milieu helpen bepalen door tegen het jaar 2030 minder grondstoffen te gebruiken. Om dit te doen, willen we onze ecologische voetafdruk verbeteren in een heleboel belangrijke aspecten, zoals verpakking, productafval, waterbehoud, productieactiviteiten en onze toeleveringsketen. We streven er ook naar om consumenten producten van de hoogste kwaliteit te bieden en veilige ingrediënten te gebruiken die ze kunnen vertrouwen.

Terwijl we ons inzetten om onze planeet te beschermen, hebben we duidelijke doelen gesteld en hebben we op verschillende vlakken enkele belangrijke stappen gezet:

Verminderen van product- en
verpakkingsafval om

het weggegooide materiaal te minimaliseren wanneer
consumenten onze producten gebruiken

Recyclebare verpakking

We streven naar 100% recyclebare verpakkingen tegen 2022, waaronder PCR-inhoud voor scheermesjes en scheersystemen.

Comfort

Onze navulbare scheermesjes (zoals Fusion en Mach3) bieden tot een maand lang gladde, comfortabele scheerbeurten en de handgrepen gaan jarenlang mee!

Comfortabele scheerbeurten

Onze wegwerpscheermesjes zijn ontworpen om tot tien comfortabele scheerbeurten per scheermesje te leveren; we helpen hiermee de levensduur van het scheermesje te verlengen voor consumenten die deze vorm van scheren verkiezen.

Duurzaamheid

We testen nieuwe duurzame verpakkingen op verschillende markten om het weggooien van verpakkingen te helpen ontmoedigen en grondstoffen te besparen.

Wereldwijd

We lanceerden het eerste recyclingprogramma voor scheermesjes in samenwerking met Terracycle in de VS in 2019, waardoor consumenten alle soorten scheermesjes kunnen retourneren voor hergebruik. We werken er nu aan om dit programma naar locaties over de hele wereld te brengen.

Verbeteren van de voetafdruk
van onze productieactiviteiten
en toeleveringsketens

Verbeteringen aanbrengen om ons energie-, waterverbruik en onze
afvalberg en uitstoot in de toekomst verder te verminderen.

 

Nul productieafval naar stortplaats

We zijn er trots op dat we in ons wereldwijde netwerk van fabrieken de status ‘Nul productieafval naar stortplaats’ hebben bereikt – en we waren een van de eerste in de sector die dit deden.

 

Waterverbruik

We zijn van plan om tegen 2030 een vermindering van 35% in waterverbruik per productie te realiseren.

 

Energievermindering

We hebben ons energieverbruik de afgelopen tien jaar met 392.851 GJ (gigajoule) verminderd. Dit is genoeg om meer dan 17 miljoen woningen van energie te voorzien. We streven ernaar om meer te doen en doen ons best om tegen 2030 100% hernieuwbare elektriciteit te gebruiken. We hebben onze broeikasgassen de afgelopen 10 jaar met 26% of 69.499 MT (metrische ton) verlaagd.

Betrouwbare producten
en ingrediënten leveren

voor een hoogwaardige ervaring waar
consumenten op kunnen vertrouwen.

 

Door consumenten getest

Elk nieuw product van Gillette wordt vóór lancering door duizenden consumenten op verantwoorde wijze getest.

 

Kwaliteitsgarantie

We testen elk nieuw Gillette scheermesje bij duizenden consumenten voordat we het lanceren; en inspecteren elk Gillette scheermesje gemiddeld meer dan 75 keer.

 

Onderzoek en ontwikkeling

We leiden de industrie in onderzoek en ontwikkeling met ervaren wetenschappers, onderzoekers en ingenieurs – en maken al meer dan een eeuw scheermesjes.

 

Aanbevelingen

Onze producten worden aanbevolen door dermatologen over de hele wereld, waaronder toonaangevende wetenschappelijke organisaties zoals de Skin Health Alliance, de British Skin Foundation, het Dermatology Review Panel (DRP) in Canada, de Deutsche Haut- und Allergiehilfe (DHA) in Duitsland en meer.

 

Smart Label

We nemen deel aan het ‘Smart Label’-programma in de VS om ingrediënttransparantie voor consumenten te promoten. We werken er ook aan om de ingrediëntenlijst voor elk van onze producten wereldwijd op onze websites te publiceren.

 

Gillette PURE

In 2019 introduceerden we in de VS onze eerste scheerprep ooit, gemaakt zonder kleurstoffen, parabenen en SLS-sulfaten.

Waterbehoud verbeteren

door manieren te verkennen om tijdens
en na het scheren water te besparen.

 

Gemoderniseerde mesjes

Onze scheermesjes hebben mesjes die eenvoudig kunnen worden afgespoeld om sneller te scheren en hierbij minder water te verbruiken.

 

Waterbehoud

We streven naar meer bewustzijn om tijdens het scheren water te helpen besparen.

 

Waterloos scheermesje

We introduceerden ’s werelds eerste waterloze scheermesjes voor ‘begeleid scheren’, Gillette Treo, ontworpen om het leven te verbeteren van de miljoenen mannen en vrouwen die dagelijks de hulp van een zorgverlener nodig hebben.

SOCIALE DUURZAAMHEID

Het beste in de
samenleving naar
boven brengen