Ontdek welke stappen Gillette zet om te helpen in de strijd tegen COVID-19.Meer informatie

Het beste in de samenleving naar boven brengen

Het Beste In De Samenleving
Naar Boven Brengen

Gillette zet zich in om elke man, van elke leeftijd en in elke levensfase te inspireren om de beste versie van zichzelf te zijn. Onze visie is om uitstekende verzorgingservaringen te leveren en de wereld een betere plek te maken voor elke generatie. Als verzorgingsleider, al meer dan een eeuw, weten we hoe belangrijk een degelijke nalatenschap is. Daarom zijn sociale en milieuprogramma's een integraal onderdeel van alles wat we doen. We willen dat onze merken vandaag, morgen en in de toekomst als goede kracht dienen.

Tijdens deze uitdagende tijden draagt Gillette zijn steentje bij door de gezondheid en het welzijn van onze werknemers te beschermen, wereldwijd consumenten die op onze merken rekenen te dienen, en arbeiders, hulporganisaties en gemeenschappen in de frontlinie van deze wereldwijde pandemie te steunen.

We weten niet hoelang deze crisis zal duren, maar we weten wel dat de betrokkenheid en veerkracht van onze dappere zorg- en eerstehulpverleners langer zullen duren. En ook onze inzet om hen, onze consumenten en onze gemeenschappen te blijven ondersteunen en dienen, op welke manier dan ook. Lees meer over de reactie van Gillette op COVID-19.

Lees meer over de reactie van P&G op COVID-19.

We houden van de gemeenschappen overal ter wereld waarin we leven en werken, en al tientallen jaren steunen we deze gemeenschappen via non-profitorganisaties die een groot verschil in het leven van minderbedeelden maken. Sommige van deze programma's bieden sterke rolmodellen voor jonge mensen, anderen helpen daklozen te beschermen of zorgen voor ouderen. We steunen ook graag de 'Movember'-beweging om het bewustzijn over sociale en gezondheidsproblemen van mannen te vergroten.

The Best a Man Can Be

Vanaf het begin zet Gillette zich in om mannen te helpen er op hun best uit te zien en zich zo goed en optimaal mogelijk te voelen.

Deze toewijding komt tot leven door het doel van het merk, dat de inspiratie vormt voor wat we doen: 'Verzorging van de volgende generatie mannen'. Voor deze nieuwe generatie mannen betekent dit dat we onze impact op het milieu verminderen en de mensen en programma's ondersteunen die van de wereld een betere plek maken.

Donaties

In de afgelopen 15 jaar hebben we aan deze belangrijke gebieden ruim $ 50 miljoen bijgedragen.

Mannen op hun best

In 2019 lanceerden we de campagne 'The Best Men Can Be' om mannen van alle leeftijden te inspireren, onderwijzen en helpen op hun best te zijn en rolmodellen voor de volgende generatie te worden.

Betekenisvolle actie
ondernemen

We investeren de komende drie jaar in de VS meer dan $ 1 miljoen per jaar om met sterke non-profitpartners samen te werken en de volgende generatie te helpen inspireren om op haar best te zijn.

Wereldwijd

VK

Made of what matters

In het Verenigd Koninkrijk lanceerde Gillette 'Made of What Matters', een campagne die ernaar streeft om de volgende generatie mannen te inspireren door te tonen dat er in voetbal en het leven een gedragscode bestaat met belangrijke eigenschappen die mannen zowel op als buiten het veld belichamen om zich altijd van hun beste kant te tonen. De campagne bevat een korte film die de waarden benadrukt die de wereldwijde ambassadeur Raheem Sterling zowel op als buiten het veld motiveren, waardoor hij voor iedereen een inspiratie en rolmodel is. Deze voortdurende toewijding omvat ook een partnerschap met de liefdadigheidsinstelling voor jongerenonderwijs, Football Beyond Borders (FBB), om meer jonge mensen te helpen met de inspiratie, kansen en steun die ze nodig hebben om hun potentieel te benutten.

SPANJE

Het vraagt moed om jezelf te zijn

In Spanje lanceerden we de campagne 'Hay Que Ser Muy Hombre', een nieuwe versie van een beroemde Spaanse uitdrukking die betekent dat het moed vraagt om jezelf te zijn. De campagne omvat ook educatief materiaal waarmee docenten in het secundair en universitair onderwijs met tieners een dialoog over mannelijkheid kunnen aangaan. Het programma zal meer dan 300 scholen en meer dan 20.000 tieners bereiken.

RUSLAND

De beste man ben jij

In Rusland lanceerde Gillette 'De beste man ben jij', een campagne gebaseerd op het idee dat elke man door zijn dagelijkse acties een held kan zijn. Het initiatief omvatte de doneeractie 'Word de held van een nieuwe generatie', waarin één roebel van de aankoop van alle Gillette-producten werd geschonken aan SOS Kinderdorpen, een organisatie die steun biedt aan lokale kinderen en hun gezinnen in gevaar. Zo doneerde Gillette Rusland aan SOS Kinderdorpen, dat met het geld sportworkshops en de bouw en renovatie van sportvelden in kinderdorpen in heel Rusland financierde.

INDIA

Gendermodellen opnieuw definiëren

#BarberShopGirls #ShavingStereotypes is een film die we maakten die het verhaal vertelt van twee meisjes die bekendstaan als de Barbershop Girls of India en die de volgende generatie mannen inspireren door de gendermodellen opnieuw te definiëren. We breiden ook 'Safalta Apni Mutthi MeInguard' uit, een programma dat meer dan drie jaar geleden gelanceerd werd om op 5.000 universiteiten en hogescholen praktische training te geven over het schrijven van cv's, interviewvaardigheden en inzichten in succes in de professionele wereld.

ZUID-AFRIKA

In Zuid-Afrika groeien twee op de drie kinderen op zonder vader, dus veel jongens hebben geen vader aan wie ze raad kunnen vragen. Het zijn vaak de vrouwen – moeders, grootmoeders, tantes en zussen – die in de bres springen en verschillende rollen invullen. Ter ere van de Nationale Vrouwendag in Zuid-Afrika zette Gillette de vrouwen in het zonnetje die de volgende generatie Zuid-Afrikaanse mannen grootbrengen, en wel met een film over Gogo (grootmoeder) Nozizwe en haar kleinzoon Akhona. Gillette Zuid-Afrika werkt ook samen met The Character Company, een non-profitorganisatie met mentorschapsprogramma's die jonge jongens begeleiden om de beste mannen te worden die ze kunnen zijn.

Canada

Eerste scheerbeurt

In Canada brachten we 'First Shave' uit, een korte onlinefilm over de eerste scheerervaring van een transgender man die door zijn vader wordt gesteund. De promo kwam uit tijdens het Inside Out Film Festival in Toronto, dat door Gillette werd gesponsord en dat de video vóór het vertonen van een film liet zien.

MILIEUDUURZAAMHEID

Onze planeet
beschermen