Tips voor het scheren van gevoelige huid

Als je een brandend gevoel of wondjes en sneetjes ervaart tijdens het scheren, lees dan deze tips voor het scheren van gevoelige huid en geniet van een soepelere, comfortabelere scheerbeurt zonder irritatie.

Een handleiding voor scheren met minder irritatie

STEP 1: Hydrateer en bereid je huid en gezicht voor

Hydrateer eerst je huid en gezichtshaar. Scheren tijdens of na een warme douche maakt het haar zachter en zorgt ervoor dat het scheermesje soepeler glijdt. Gebruik een gezichtsscrub of wash om talg, vuil en dode huid te verwijderen.

STEP 2: Schuim

Gebruik een hoogwaardige scheergel, -schuim of -crème voor de gevoelige huid. Verspreid het, zodat het beschermt tegen irritatie terwijl je scheert. Laat de gel intrekken voordat je begint.

STEP 3: Scheer

Het belangrijkste is dat je een scheermesje voor een gevoelige huid gebruikt, zoals de Gillette SkinGuard, dat er met behulp van de gepatenteerde technologie voor zorgt dat de mesjes het haar afscheren en tegelijkertijd de huid beschermen. Controleer je mesjes voordat je begint met scheren: botte mesjes kunnen een trekkend gevoel geven en leiden tot irritatie, een branderig gevoel of uitslag. Scheer met lichte, zachte bewegingen. Zorg dat je niet te vaak over hetzelfde gedeelte beweegt, omdat dit irritatie kan veroorzaken. Spoel de mesjes regelmatig af en breng opnieuw scheergel aan tijdens het scheren. Gezichtshaar groeit in verschillende richtingen - scheer in de richting die het meest comfortabel aanvoelt. Scheer de meest gevoelige gedeeltes van je gezicht als laatste. Als de scheergel meer tijd krijgt om in te trekken, worden de haartjes zachter en eenvoudiger te scheren. Gebruik de precisietrimmer, met één mesje, om de lastige plekjes te scheren, zoals onder je neus.

STEP 4: Kalmeer

Was je gezicht met koud water en dep het droog. Breng een hydraterende aftershave aan om het vocht in je huid aan te vullen en je huid te kalmeren.

Was dit artikel nuttig?